Бесіди з техніки безпеки
Бесіди по попередженню дитячого травматизму
Тема.«Вогонь – друг, вогонь – ворог. Причини виникнення пожеж, їх наслідки»
Мета: продовжити формувати уявлення про причини виникнення пожежі в побуті та її наслідки; вчити учнів правильно діяти у випадку виникнення пожежі в сусідів чи на інших об’єктах; розвивати навички самозахисту; виховувати розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки.
Хід проведення
I Організаційний момент
Вправа «Знайомство».
Ваші міркування «Навіщо людині сірники».(Кожен учень представляється і висловлює свою думку).
II Повідомлення теми заняття
1. Гра «Шифрувальник»
-Яка тема уроку дізнаєтесь, коли розкодуєте речення.
5 во
6 гонь 1 Во 7 во
3 др 4 уг 2 гонь
8 рог
III Повторення вивченого матеріалу.
3. Вправа «Асоціативний кущ»
- Ваші асоціації до слова «Вогонь».
Газплита
Запальничка Небезпека
Сльози Страх Тепло Піч
Рятувальники ВОГОНЬ Сірники
Руїни Горе
Біда Полум’я
4. Розповідь вчителя з елементами бесіди.
- Як ви гадаєте, діти, без вогню людина могла б жити?
- Обґрунтуйте свою думку. (Відповіді дітей).
Якщо холоди настали –допоможе нам вогонь.
Він розтопить піч у хаті,але ти стій осторонь.
- На вогні готують , пиріжки мама пече.
-Якщо раптом світло гасне,свічку ми запалимо.
В цьому випадку вогнюми подякуємо
- Як смеркне тільки надворі, вмикаєм лампочки в кімнаті.
- А в печі велетенській – у домні – плавлять сталь сталевари невтомні.
- Летить ракета в небесах,вогонь із сопла рветься - ах!
Такий він сильний, мудрий, дужий.Вогонь потрібний людям, друже
---Вогонь завжди потрібний людині, бо він дає тепло і світло. Без вогню людині жилося б важко. Жодного дня ми не можемо обійтися без нього. Тому людина приручає його.
- Чому люди його бояться?(Відповіді учнів)
- Дійсно, вогонь – найстрашніша у світі стихія, тому що вона практично нічого живим не залишає на своєму шляху. Створюється надзвичайно висока температура, від якої все спалахує, вода миттєво випаровується, а вогонь усе спопеляє. Поширюється їдкий дим, що наповнює всі приміщення і не дає дихнути, бо наповнює легені чадним димом. Це дуже страшна стихія, з якою важко впоратися. Вогонь – це ворог людини.
Іноді він виходить з- під контролю. Як тоді бути? Як з вогнем боротися, коли вже щось горить?
Сьогодні ми про це і поговоримо. А працювати будемо у групах.
а) Об’єднання у групи: «Причина виникнення пожежі у побуті»
Завдання: За поданим віршем встановити причину виникнення пожежі.
Група №1
а) На роботі мама й тато, сірники знайшли малята.
І не знає дітвора, чим скінчитись може гра. (Недбале поводження з сірниками).
Група №2
б) Електропраска – кожен знає –у побуті допомагає.
Та пам’ятати має кожний: лишать без нагляду її не можна.(Залишені без нагляду працюючі електроприлади).
Група №3
в) Наказали мама й тато
Всі електроприлади разом не вмикати, бо нагріється розетка,
Спалахне вогнем умить, і від того дім згорить.(Несправна електропроводка або перевантаження електророзетки).
Група №4
г) Калорифер не вмикати при фіранці, - каже мати.
Мама вийшла і не знає, що вікно уже палає.(Електрокамін, що стоїть близько до тюлю чи скатертини).
Група №5
r) Новий рік! Зійшлись малята, щоб ялинку прикрашати.
Та свічкам – прикрасам – зась! Глиця щоб не зайнялась.
(Запалені свічки на новорічній ялинці, бенгальські вогні, хлопавки, петарди).
б) Робота у групах.
в) Презентація роботи.
-Щоб зберегти своє життя, потрібно добре знати правила протипожежної безпеки.
2) Визначення правил протипожежної безпеки»
Утвори і запиши речення, з’єднавши правильно ліву та праву частини.
Для розваги і для гри а не в лісі, а ні в хаті.
Не розпалюй сам багаття, умикати нам не слід.
З грубки жару не беріть то вимкни всі електроприлади.
Плитку, праску це небезпечно.
Коли йдеш з квартири, користуйся ліхтариком.
Не грайся з вогнем - жар в собі вогонь таїть.
Не грайся запальничкою, сірників ти не бери.
6. Тренінг навичок відмови.
Завдання: придумати ситуацію, в якій діти збираються гратися з небезпечними предметами, що можуть привести до пожежі.
Розіграти сценку.
ІV. Підсумок заняття
Гра «Так чи ні!»
- Можна гратися із сірниками?(НІ)Вимкни телевізор і вкладайся спати.(ТАК) Рятувальну службу викликай за номером 02!(НІ)Не можна сушити білизну над газом.(ТАК) Увімкни електроприлади і йди до школи.(НІ) Сірники дітям – не іграшка.(ТАК) Ялинку прикрасимо бенгальськими вогнями?(НІ) Під час пожежі заховаюсь під ліжко.(НІ)
Тема. Організація дорожнього руху. Правосторонній, односторонній, двосторонній рух.Правила безпеки при переході вулиць. Наземний, надземний, підземний переходи.
Мета: поглибити знання учнів про правила дорожнього руху; повторити основні правила пішоходів, сприяти розвитку мислення, мовлення, пам'яті, навичок поведінки на дорозі; виховувати повагу до оточуючих, увагу, правила ввічливості.
Хід заняття
1.Вступне слово вчителя.
-Ми не можемо уявити свого життя без транспорту, без доріг, світлофорів, пішохідних переходів. Отже, транспорт - наш вірний друг! Але, забуваючи про власну безпеку, нехтуючи правилами дорожнього руху, люди можуть стати жертвою своєї необдуманої поведінки. Адже транспорт може бути не тільки корисним, а й небезпечним, якщо не знаєш правил дорожнього руху.
2.Сприймання матеріалу
1) Перехід дороги. Види переходів.Робота з таблицею.
Пішоходи повинні переходити проїжджу часину вулиці по пішохідних переходах. Переходи бувають наземні, підземні, надземні.
Наземні - це ділянка проїжджої частини.
Надземні - це перехід над проїжджою частиною.
Підземні - перехід під проїжджою частиною.
Якщо в зоні нема переходу, дозволяється переходити дорогу під прямим кутом у місцях, де дорогу добре видно в обидва боки.
Якщо є світлофор, треба керуватися його сигналами. Переходячи вулицю, треба подивитись ліворуч, а потім, дійшовши до середини, - праворуч.
2) Розігрування сценки «Перехід дороги»
3)Особливості руху пішоходів за складних дорожніх умов
Коли туман, опади, ожеледь, то виникають складні дорожні умови.
Так, на слизькій чи мокрій дорозі значно погіршується гальмовий шлях ТЗ, це може призвести до наїзду на пішоходів. Окрім того, пішоходів може засліпити світло фар автомобілів. Щоб уникнути травмування, необхідно:
• переходити тільки тоді, коли впевнений, що транспорт знаходиться на достатній відстані;
• не можна переходити дорогу в місцях, де вона має круті повороти;
• у темний час потурбуватися, щоб виділити себе на проїжджій частині чи узбіччі (блискучі предмети, предмети білого кольору).
При переході дороги в умовах недостатньої видимості необхідно оцінити дорожню ситуацію ліворуч і праворуч. І тільки переконавшись у безпеці, переходити дорогу.
4) Вікторина питань
• Хто такий пішохід?
• Назвіть кращих «друзів» пішоходів.
• Де мешкає «зебра»?
• Як може представник ДАІ покарати пішохода за порушення правил?
• Чому не можна переходити вулицю на жовтий сигнал світлофора?
• Що таке «острівець безпеки»? Де він розташовується?
• Чому не можна перебігати дорогу перед транспортом, який рухається?
• З якого боку тротуару повинен ходити пішохід?
• Чи можна читати книжку, коли переходиш вулицю? А їсти?
• Хто повинен поступитись рухом на пішохідному переході: пішохід чи автомобіль?
• Як дізнатись, куди повертатиме транспортний засіб?
• З якого боку треба обходити автобус?
• Якщо поблизу немає машин, чи можна переходити вулицю на червоне світло?
• Що треба робити, коли їде машина швидкої допомоги із сиреною, а світло для пішоходів зелене?
• Чому перехрестя є небезпечним місцем?
• Як треба поводитись на залізничному переїзді?
5) Особливості посадки й висадки з автомобіля
Посадку й висадку варто робити не на проїжджій частині, а у спеціально відведених місцях чи біля бордюру дороги.
6) Потенційна небезпека пасажирських місць
Усередині салону автомобіля для пасажира існують такі фактори, що травмують:
• наявність зайвих пасажирів;
• багаж на задньому сидінні;
• імовірність пересування пасажира в середині салону;
• наявність виступів у середині автомобіля;
• незакріплені предмети.
7) Запитання для «водіїв»
• Які є види дорожньо-транспортних пригод?
• Як діяти в разі зіткнення?
• Як поводитись, якщо стався наїзд на пішохода?
• Коли водій не має права сидіти за кермом?
• Як повинен вести себе з пасажирами?
3.Підсумок виховної години
-Щоб зберегти життя, уникнути неприємних ситуацій на дорозі, слід знати ці правила й завжди їх дотримуватись, а іноді навіть нагадувати про них вашим рідним.
Тема. Типи перехресть. Правила переходу дороги на перехрестях.
Мета: формувати уявлення про пішоходів і їх обов’язки, оглядовість. Ознайомити учнів з правилами переходу дороги на перехрестях. Виховувати спостережливість, уважність, дисциплінованість,відповідальність за збереження власного життя.
Обладнання: таблиці “Перехрестя”, іграшкові машинки, дорожні знаки.
Хід заняття
І. Організаційний момент.
ІІ. Робота над таблицями “Перехрестя”
Інструктаж вчителя. Розгляньте таблиці, знайдіть безпечне місце на них.
-Чи сподобалась вам таблиця?Якою стала наша таблиця?Де небезпечні місця на таблиці?
ІІІ. Робота над новим матеріалом.
1.Знайомство з планом.
План заняття
Правила дорожнього руху.
Німі помічники.
Сюрприз.
2.Актуалізація опорних знань.
-Які знаєте правила дорожнього руху?(Відповіді учнів вчитель записує на дошці навколо світлофора).
Для чого знати ці правила?
3.Робота над вивченням дорожніх знаків.
а) Розповідь вчителя.
- Чи знаєте ви, що місто розмовляє з транспортом і пішоходами? Ця розмова дуже цікава, адже вона незвичайна. Всі мовчать, але розуміють один одного. Розуміють тому, що бачать. І водії транспорту, і пішоходи бачать мову вулиці.
Ця мова виражена за допомогою... (знаків). Та ось у місто одного разу пробрався злий чаклун. Він забрав знаки, а деякі попереставляв. Неймовірна плутанина і страшна небезпека виникла у місті. Люди не могли перейти через перехрестя – хто боявся машин, а хто не розумів, що треба робити....
б) Інструктаж вчителя.
-Роздивіться знаки і назви до них.З’єднайте відповідні.
в) Практична робота дітей у парах.
г) Презентація роботи. Перевірка правильності виконання роботи.
ІV. Відпочинок.
4.Гра “Перехід перехрестя”
Висновок: що найважливіше у цій грі?
V. Робота над формуванням правил переходу дороги на перехресті.
Поділ учнів на 4 групи (за кольором карток).
5.Колективна інсценізація руху пішоходів та водіїв по перехрестю.
Інструктаж груп.
6.Робота з ілюстрацією.
-Розгляньте картинку. Складіть, запишіть правила переходу дороги на перехресті.
VІ. Сюрприз. Розв’язування кросворда “Безпека”.
VІІ. 1. Підсумок заняття.
Закінчіть речення “Я навчився..” (дізнався, запам’ятав, зрозумів, повторив; зацікавився).
Ваше домашнє завдання – розказати молодшим братикам, сестричкам, знайомим про вивчене сьогодні на занятті.
Тема. Рух за сигналами регулювальника.
Мета: ознайомити учнів із сигналами регулювальника й осіб, які уповноважені регулювати рух. Сформувати уміння діяти в різних ситуаціях у строгій відповідності із сигналами регулювальника. Розвивати розумову активність учнів у вирішені проблемних питань, що пов’язані з переходом перехресть.
Зміст уроку: викласти навчальну інформацію відповідно до програми. Закріпити навчальний матеріал. Проконтролювати якість засвоєння навчального матеріалу й оцінити знання учнів. Виконати вправи по закріпленню знань з теми.
Обладанання: плакати по правилах руху, фігури регулювальників, друковані схеми, іграшкові машинки, макети світлофору, імітація жезлу регулювальника.
Хід заняття
1.Організація класу
2. Сприймання матеріалу
1.Ознайомлення з професією «регулювальник»
Регулювальник - працівник міліції, військової інспекції безпеки дорожнього руху, дорожньо-експлуатаційної служби, черговий на залізничному переїзді, поромній переправі, які мають відповідне посвідчення та екіпіровку (формений одяг або розпізнавальний знак, нарукавна пов'язка, жезл, диск з червоним сигналом чи
світлоповертачем, червоний ліхтар або прапорець) і регулюють дорожній рух.
2. Робота з таблицею та ілюстрацією «Сигнали регулювальника».Роз’яснення рухів.
3. Закріплення знань
1. Інсценізація дорожнього руху із застосуванням рухів регулювальника
2. Гра «Покажи»
-коли слід зупинитися і чекати;
-коли можна іти;
-коли слід приготуватися;
4. Підсумок уроку
-Що нового дізналися? Які рухи регулювальника та їх значення ви запам’ятали?
Тема. Основні види ДТП. Поведінка при ДТП.
Мета.Показати учням необхідність виконання правил дорожнього руху. Сформувати правила поводження на дорозі. Виробити алгоритм дії при ДТП. Формування в учнів здоров’я зберігаючих компетенцій.
Хід заняття
1.Організація учнів
2. Активізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів.
-Всі люди протягом свого життя є пішоходами і пасажирами різного транспорту. Наша розмова сьогодні буде про безпеку на дорогах, яку мають створити пішохід і пасажир. Зайшовши у транспорт – ми стаємо пасажирами. Вийшли з нього – і є пішоходами. І одні, і другі створюють аварійні ситуації на дорогах і в транспорті, які називаються дорожньо-транспортною пригодою – ДТП.
Дорогами України рухаються різноманітні автомобілі. Налічується їх більше 10 млн. Їдуть вони з великою швидкістю і з невеликими інтервалами та створюють щільні потоки.Під колеса автомобілів на наших дорогах потрапляють дорослі люди та діти. Постраждалі часто нехтують важливими правилами.І наше завдання сьогодні пригадати Правила дорожнього руху.
3.Сприймання матеріалу
1. Абетка безпечної дороги.
Найбільш розповсюджені види ДТП — це наїзд на пішохода, зіткнення, перекидання автотранспорту.
Існує декілька правил для тих, хто виявився свідком або учасником ДТП:
-за будь-яких обставин не залишати постраждалого без допомоги;
-негайно сповістити про пригоду в ДАІ
Кращим засобом самозахисту від ДТП є виконання правил дорожнього руху. Досягти цього можна, завжди дотримуючись пішохідної дисципліни, а саме:
-не переходити дорогу на червоне світло незалежно від наявності на ній автомобілів;
-не вибігати на проїзну частину з тротуару, можна лише спокійно зійти, попередньо оцінивши ситуацію;
-ходити лише тротуарами, а якщо вони відсутні — по узбіччю, обов'язково повернувшись обличчям до транспорту, що рухається,— тоді не тільки водій бачитиме пішохода, а й пішохід — водія;
-зібравшись переходити вулицю, спочатку подивитися ліворуч, а, дійшовши до середини,— праворуч;
-вибирайте місця для прогулянок подалі від дороги.
2.Огляд мультфільму «Тітонька Сова. Уроки безпеки».
-Де гралися діти? Що сталося з хлопцем? Чому? Як би вчинили, якщо б опинилися в такій ситуації?
3. Слухання вірша
1.Містом швидко мчать машини, мотоцикли і таксі.
І тому обов'язково треба знати нам усім:
Щоб не сталося біди, руху правила завжди
Кожен має пам’ятати і других того навчати.
2. Треба всім не забувати, що дороги, де машини, -
Це не місце для розваги. Там не можна пустувати
І футбольний м’яч ганяти – можна враз недоглядіти –
Й під машину залетіти. Дітвора повинна знати:
на подвір'ї треба грати.
4. Робота в групах.
Учні об’єднуються в групи.Учасники кожної групи за допомогою підручника, стор. 110-116, складають правила: “Як треба поводитись на дорозі, щоб уникнути небезпечної ситуації”, “Як уникнути небезпечних ситуацій на дорозі, які призводять до ДТП?”
Після самостійної роботи група представляє на обговорення всього класу свої правила, які в процесі обговорення можуть доповнюватись й корегуватись. Готові правила вивішуються на дошку.
5. Розв’язання проблемної ситуації
Ситуація . Антон їхав узбіччям дороги. Віз занадто незручний і важкий вантаж на багажнику, від якого велосипед хитало зі сторони в сторону, а руль невпевнено хитався. (відповіді дітей)
6.Підсумок заняття
-Що нового дізналися сьогодні? Які правила слід виконувати, щоб не створити небезпечної ситуації на дорозі?
Тема. Пасажир в автомобілі.
Мета. Ознайомити учнів з правила безпечної поведінки на зупинках та правилами посадки в громадський транспорт. Надати можливість відпрацьовувати життєві навички аналізу дорожньої ситуації, упевненої поведінки та навичок відмови від небезпечних пропозицій; розвивати спостережливість, критичне мислення; виховувати обережну поведінку біля дороги.
Хід заняття
1.Огранізація учнів
2.Повідомлення теми.Мотивація навчальної діяльності.
3.Сприймання матеріалу
3.1.Робота з таблицею
-Які види громадського транспорту ви знаєте. 3.2.Словникова робота
Громадський транспорт – транспорт, що перевозить людей у містах та селах; таким транспортом може користуватися будь-який громадянин.Транспорт, яким користуються одночасно багато людей: автобуси, "маршрутки", тролейбуси, трамваї, таксі.
3.3. Правила очікування громадського транспорту:
-чекати транспортний засіб необхідно на зупинках;
-не можна гратися та бігати на зупинці, потрібно поводити себе спокійно і витримано.
3.4.Правила посадки пасажирів:
-входити спокійно, не штовхатись, за чергою;
-пропускати вперед літніх людей, пасажирів з дітьми, інвалідів.
3.5.Робота в групах
-Як слід вести себе у салоні транспорту?
Правила поведінки в салоні:
-не відвертати увагу водія, не заважати йому під час керування транспортним засобом;
-не штовхатися, не висуватися з вікон;
-не спиратися на двері;
-на випадок небезпеки умійте скористатися аварійними засобами.
3.6. «Асоціативний кущ»
-назовіть правила висадки з транспорту?
-не можна самовільно відчиняти двері;
-виходити треба обережно, не штовхаючись, за чергою.
3.7. Слово вчителя
- Пасажир в автомобілі має поводитися так:
— посадку та висадку з легкового автомобіля слід здійснювати не на проїзній частині, а в спеціально відведених місцях або біля бордюру і лише після повної зупинки транспорту; |найголовніше — не зі сторони руху транспорту;
— під час руху автомобіля не можна відволікати водія; чіпати ручки дверей; гратися гострими предметами; висовувати руки і голову у вікна автомобіля;
- треба обов'язково користуватися ременями безпеки.
3.8.Огляд мультфільму «Тітонька Сова. Уроки безпеки»
-Як ви вважаєте, що неправильно робили коти з мультика? Чому? Чому не можна так вчиняти?
4.Підсумок заняття
-Які правила в громадському транспорті ви запам’ятали?
Тема. Поширення отруєнь грибами, рослинами, їх насінням. Профілактика харчових отруєнь.
Мета: Вчити дітей основних правил харчування і приготування їжі; вчити запобігати інфекційним та книшковим інфекціям; виховувати навички гігієни і культури, турботу про своє здоров’я.
Хід заняття:
I. Організаційний момент.
II. Підготовка до сприймання нового матеріалу.
- Для чого людина повинна їсти?
- Яку їжу ви вважаєте корисною?
- Яких правил харчування ви дотримуєтесь?
- Що може стати причиною отруєння?
III. Вивчення нового матеріалу.
- Здоровій людині жити у світі чудово!
- Все доступно людині, коли вона здорова. Тоді вона весела, радісна і щаслива.Людина може продуктивно працювати, добре вчитись, успішно розгадувати таємниці природи, приносити користь суспільству, в якому вона живе.
- Виберіть, що впливає на здоров’я людини
-харчування ; -одяг; - праця;-відпочинок; - куріння; - сон; -наркотики; - спорт; - лінь.
- Так, всі ці чинники впливають на здоров’я. Але, яка тема нашої бесіди ви дізнаєтесь, коли прочитаєте вислів, який належить давньогрецькому філософу:
“Ми живемо не для того, щоб їсти, але їмо для того, щоб жити ”
- Як ви розумієте цей вислів?
- На сьогоднішньому занятті ми поговоримо з вами про порширення отруєння грибами, рослинами та їх насінням. Профілактика харчових отруєнь.
- Разом з продуктами харчування у наш організм можуть потрапити отруйні речовини, що приведе до отруєння.
Отруєння – це реакція організму на отруйні речовини. Отруєння можуть викликати зіпсовані продукти, гриби, хімічні речовини, отруйні рослини.
- Гриби людина споживає у їжу з давніх часів. До їстівних відносяться білі гриби, красноголовці, маслюки, опеньки, грузді та ін.
На жаль, не всі знають, які гриби можна їсти, а які – ні.
- Скажіть, будь-ласка, хто полюбляє ходити з дорослими в ліс по гриби?
- А які основні правила збирання грибів ви знаєте?
1. Робота в групах.
- Попрацюйте в групах і складіть пам’ятки для грибників.
(слухання відповідей дітей)
Щоб запобігти отруєнню, необхідно додержуватись таких правил:
1. Збирати гриби тільки з дорослими;
2. Збирати гриби потрібно тільки ті, які ви добре знаєте;
3. Ніколи не збирайте і не вживайте гриби, в яких біля основи ніжки є стовщення, і не куштуйте їх.
4. Намагайтеся брати гриби тільки з ніжкою.
5. Пам’ятайте про хибні опеньки.
6. Ніколи не вживайте сирі, червиві, в’ялі гриби.
Вчитель: Будьте також уважними при збиранні ягід і рослин, не збирайте і не вживайте рослини та ягоди, які вам не відомі.
- Здоров’я і навіть життя людини, що отруїлася, залежить від того, наскільки своєчасно їй нададуть медичну допомогу.
При будь-якому отруєнні, навіть на перший погляд нетяжкому, слід негайно звернутися до лікаря.
Запам’ятайте симптоми отруєння:
- нудота; біль у животі; блювота; проноси; посилене потовиділення.
- До приходу лікаря необхідно перш за все постаратися будь-якими засобами вивести отруйну речовину з організму.
- Постраждалому не можна самому йти в лікарню, а також бігти або їхати на велосипеді. Це може сприяти швидкій дії отрути.Тому хворий постійно повинен дотримуватися строгого постільного режиму.
- І пам’ятайте – без грибів можна прожити!
Бо отруєння грибами досить часто закінчується смертю.
Ви повинні знати ознаки неякісного стану продуктів харчування: неприємний запах, нетоварний вигляд, порушена упаковка, прострочений термін зберігання.
2.Робота в групах.
- Розгляньте етикетку харчового продукту. Визначте і запишіть.
Висновок
- Так, діти, найцінніший скарб – здоров’я. Його на жодному ярмарку, в жодній крамниці не купиш, ні на що не виміняєш.
Діти, пам’ятайте!
Нема більшого багатства,
Як здоров’я ваше.
На радість вам – і тату, й мамі
Ростіть усі здорові і гарні!!!
IV. Підсумок заняття
- Для чого людині їсти?Які основні правила грибника? Що таке отруєння? Що може стати причиною отруєння?
Тема. Загальні відомості про зріджений газ.
Мета: Ознайомити учнів з загальними властивостями газу, його утворенням в надрах Землі і шляхом потрапляння до наших осель. Розвивати логічне мислення учнів. Удосконалювати вміння установлювати причинно-наслідкові зв’язки, виховувати бережливе ставлення до енергоресурсів, уважне ставлення до роботи газових приладів.
Хід заняття:
І. Організаційна частина
- Прочитайте подані слова: бензин, газ, торф, дрова, вугілля, гас.
- Чи здогадались ви чому я об’єднала їх в одну групу?
- Чи доводилось вам бачити їх?
- Чи знайомі вам їх властивості?
Продовжить речення: рідке паливо – це…
- Яке слово не назвали?
- Де й для чого використовують данні матеріали?
- Яке паливо на вашу думку найкраще й чому?
( діти висловлюють свої думки й приходять до висновку, що найкращим є газ)
Газ зручний у використанні і не забруднює атмосферу.
- А чи знаєте ви звідки береться газ у наших оселях?
- Як утворився газ? Звернемось за відповіддю до довідкового бюро.
ІІ. Робота в групах
Ознайомтеся з даною інформацією та донесіть її до товаришів.
1- ша група «Повітря – газ.»
2- га група «Властивості газів»
3- тя група «Природний газ»
4- та група «Зріджений газ»
Діти опрацьовують подану їм інформацію і
набуті знання передають друзям.
ІІІ. Закріплення вивченого:
3.1. Усне опитування
- Чому слід ретельно закривати газові крани?
- З чого можна дізнатись про наявність газу в приміщенні?
- Якими властивостями наділений газ?
3.2. Огляд мультфільму «Тітонька Сова. Уроки обрежності»
-Чого не можна робити біля газової плити? Що неправильно робили герої мультика?
ІV.Підсумок заняття
-Про що нове ви дізналися сьогодні? Які дії не можна виконувати біля джерела газу?
Тема. Види боєприпасів, методи їх розпізнання. Небезпечні предмети (знахідки) та дії при їх виявленні.
Мета. Ознайомити з найпоширенішими видами боєприпасів; вчити берпечній поведінці з ними; розвивати спостережливість, вміння швидко реагувати в небезпечній ситуації; виховувати бережливе ставлення до свого та чужого життя, людяність.
Хід заняття
1.Організація учнів
2.Повідомлення теми. Мотивація навчальної діяльності.
3. Сприймання матеріалу
1. Слово вчителя
Час від часу в землі знаходять небезпечні знахідки — вибухові предмети, що й до сьогодні являють велику загрозу життю і здоров'ю людей. Це різні види боєприпасів: артилерійські снаряди, артилерійські та реактивні міни, авіаційні бомби, інженерні міни, ручні гранати.
2. Робота з таблицею. «Види боєприпасів2
До вибухонебезпечних предметів відносяться:
• вибухові речовини – хімічні з'єднання або суміші, здатні під впливом певних зовнішніх дій (нагрівання, удар, тертя, вибух іншого вибухового пристрою) до швидкого хімічного перетворення, що само розповсюджується, з виділенням великої кількості енергії і утворенням газів.
• боєприпаси – вироби військової техніки одноразового вживання, призначені для поразки живої сили супротивника;
• піротехнічні засоби;
• ракети (освітлювальні, сигнальні);
• саморобні вибухові пристрої – це пристрої, в яких застосований хоча б один елемент конструкції саморобного виготовлення.
Зовні небезпечні предмети нагадують безформні шматки металу. Найчастіше їх можна знайти в лісі в ярках, в розритих канавах, коли ремонтують підземні труби або навіть на полях після того як глибоко перепахали землю трактором. Всі ці предмети – це залишки після Великої Вітчизняної війни, коли фашисти засипали та заривали у нашу землю величезну кількість смертоносних знарядь. Раніше, коли небагато часу пройшло після війни, багато знаходили таких знахідок, іноді ставалися вибухи,а частіше, коли траплялася знаюча людина, цю зброю вивозили та розміновували. І вам слід навчитися правильно вчиняти в таких ситуаціях, щоб не зашкодити своєму та чужому здоров’ю.
3. Правила поведінки при знахідці небезпечного предмета
ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:
-Роздивлятися їх, тримаючи у руках;
-кидати у вогонь, адже це може призвести до вибуху;
-Знайшовши небезпечний предмет, одразу сповістіть про це дорослих;
4. Підсумок заняття
-Де можна знайти небезпечні предмети? Що слід робити, якщо ви натрапили на такий предмет?
Тема. Основні правила пожежної безпеки під час відпочинку у лісі.
Мета. Засвоїти знання з правил поведінки у лісі, розведення багаття, поводження з сірниками.Закріпити знання про сигнал «Увага всім!», правила поведінки під час пожежі в природі. Виховувати бережливе ставлення до природи.
Підготовка дидактичного матеріалу: плакати, ілюстрації до кожної ситуації. Мультиплікаційний фільм «Тривога в лісі», комп'ютер.
Хід заняття.
1.Організація заняття.
2. Повідомлення теми. Мотивація навчальної діяльності.
- Сьогодні на уроці ми з вами поговоримо про безпеку відпочинку під час літніх канікул. Чомусь, під час відпочинку, діти втрачають пильність і потрапляють у дуже прикрі ситуації.
2.1. Робота з ілюстрацією
-Хто зображений на цій ілюстрації?Що роблять діти? А що написано на табличці, що поруч з водоймою?То чи правильно роблять хлопці?
2.2. Проблемні завдання Обговорення.Робота в групах.
1)Ми без мами і без тата
Вийшли в поле погуляти.
І снаряд ми підпалили!
Вам не важко здогадатись,
Що надалі може статись?
Чи так можна пустувати?
Ні! Це кожен має знати.
2) "Хліб і ліси – багатство країни.
Це знають дорослі і кожна дитина.
Звичайне багаття край лісу чи поля
Може призвести до справжнього горя:
Згорілі дерева, обпалені ниви...
Хіба ми з тобою такого хотіли?!
Ні! В гості до лісу з вогнем не підемо,
Дарунки землі від пожеж збережемо.
3)Не пустуйте з сірниками,
Швидко полум'я згасає!
Запалають як солома
Сосни, кедри та дуби!
2.2 Обговорення дій учнів при пожежі у лісі
Причинами пожежі в лісі можуть стати блискавка або засуха, але основною причиною виникнення пожеж у лісі є необережність людини. Пам'ятайте, що украй небезпечно:
— кидати палаючі сірники, недокурки;
— палити суху траву;
— розводити вогнища;
— залишати в лісі промаслені або просочені іншою горючою речовиною шматки тканини.
- Що складає небезпеку крім вогню? (дим). Чим найкраще можна затушити вогонь у лісі?
- А за яким телефоном треба викликати пожежників? (01) Найкраще, якщо пожежників буде викликати хтось із дорослих. Нажаль, деякі діти роблять хибні виклики рятувальників заради розваги. Тому рятувальники просять, щоб інформацію підтвердили дорослі. Запам'ятайте такого віршика:
"Якщо валить чорний дим,
Якщо загорівся дім,
Хто вогонь здолати зможе?
Рятувальник допоможе!
Не зволікай! Не панікуй!
В "01” телефонуй!
2.3. Огляд мультфільму та прослуховування сигналу. Обговорення дій.
-Хочу, щоб ви подивилися уважно, бо потім я буду задавати запитання по змісту. А особливу увагу зверніть на звуковий сигнал "УВАГА ВСІМ!” він буде лунати з екрана.
(Перегляд мультиплікаційного фільму. Після перегляду проводиться бесіда.)
- То ви почули сигнал "УВАГА ВСІМ!”?
- Що треба робити, якщо ви почули такий сигнал? Ввімкнути чи вимкнути телевізори? (Ввімкнути) Правильно. І уважно слухати всі розпорядження диктора і виконувати їх.
Ви бачили, як неправильно діяли звірятка у надзвичайних ситуаціях, поки мудрий птах розповів їм про помилки.
3. Підсумок заняття.
-Чому навчилися сьогодні? Що треба пам’ятати розводячи багаття у лісі? Яким чином можна затушити вогонь у лісі?
Як треба діяти, якщо зайнялася пожежа?
Тема. Дії під час виникнення пожеж у багатоповерховому будинку. Способи захисту органів дихання від чадного газу.
Мета. Прочитати правила пожежної і протипожежної безпеки і засвоїти з дітьми причини виникнення пожеж та правила, які треба виконувати, щоб запобігти пожежам; пояснити дії при пожежі у багатоповерховому будинку; розвивати логічне мислення, уміння робити висновки. Виховувати обережне ставлення до свого та чужого життя.
Хід заняття
1. Організація учнів.
2.Повідомлення теми. Мотивація навчальної діяльності.
Без крил, без рук, без ніг, А вгору піднімається. (Дим) - У народі кажуть, що диму без вогню не
буває. Чому, як ви гадаєте? (Відповіді дітей).
От і пожежа, як правило, виникає не сама по собі, а з вини людей. Багато горя і сліз приноситьпожежа. Вона знищує все, сіє смерть. Пожежу легше попередити, ніж загасити. Тому ми
сьогодні на занятті згадаємо правила протипожежної безпеки. (Діти читають девіз заняття здошки). Щоб у вашому домі не було біди, Будьте обережні з вогнем завжди!
3.Сприймання матеріалу.
1.Робота з загадками
–Бажаний гість замість цукерок дрова їсть. (вогонь)
-Скільки б не їв – ніколи ситий не буде. (вогонь)
Живу в темній темниці, без страху темноти,
Хлоп'ята яснолиці –вогню малі брати,
І мають душу щедру, хоч дерева сини,
Вогонь дають вони. (сірники)
2. Слово вчителя.
-Але ж трапляється, що вогонь із вірного друга та помічника перетворюється на
безжалісного ворога та руйнівника, знищуючи за лічені хвилини те, що створювалося довгими роками наполегливої праці. Важко усвідомлювати, як у вогні гинуть дорослі люди, але ще страшніше, Коли ця біда трапляється з дітьми.
3. Робота з ілюстраціями
-Що сталося у квартирі? Чому? Як вчинили діти? Поясність свою думку.
4. Робота в групах.
-Визначте правила поведінки з вогнем.
1. Не гратись з сирниками та запальничками.
2. Не запалювати папір та інші предмети
3. Не переносити запалені свічки, бенгальські вогні, запалювати їх під контролем дорослих.
4. Не запалювати легкозаймисті речовини, не перевіряти можливості їхнього горіння.
5. Огляд мультфільму «Тітонька Сова. Уроки обережності»
-Поясність, як вчинили герої мультика? А як би зробили, якщо б опинилися в такій ситуації?
Не грайся, друже, з сірниками!
Запам'ятай, хоч він малий,
Від подиху одного
Будинок наш згорить новий.
6. Робота з таблицею
Правила поведінки при пожежі:
-подзвонити до служби 101 (якщо це можливо);
- повідомити повну домашню адресу, що горить, свій телефон, прізвище, ім'я та по батькові, скільки поверхів у будинку, якщо ви знаєте — як до нього під'їхати;
-вікна відкривати не можна, адже кисень посилить полум'я;
-негайно вийти з приміщення, покликати дорослих;
-під час пожежі заборонено користуватися ліфтами; з висотного будинку не біжіть сходами вниз, якщо зайнялося внизу, а рятуйтеся на даху, використовуйте пожежну драбину.
-щоб уберегти органи дихання від чадного газу, слід пробуватися до виходу поповзом, бо внизу менше диму, накрити голову шматком мокрої тканини або пальтом.
4.Підсумок заняття
-Що нового дізналися сьогодні? Чого не можна робити, щоб не виникло пожежі? Як слід вести себе, якщо у будинку сталася пожежа?
Тема. Заходи з безпеки під час збирання металевого брухту. Правила дій під час виявлення ВНП.
Мета. Вчити правильної обережної поведінки в ситуаціях знахідки боєприпасів; розвивати спостережливість, вміння швидко реагувати в небезпечній ситуації; виховувати бережливе ставлення до свого та чужого життя, людяність.
Хід заняття
1.Організація класу
2.Повідомлення теми та мети заняття
3.Сприймання матеріалу
1.Слово вчителя
- Красива і багата земля України. Рясніє вона широколистими лісами, ставками та річками, садами. Але земля нашого краю ще таїть неждану небезпеку. Шістдесят п’ять років минуло з тих пір, як закінчилася Велика Вітчизняна війна, а земля все ще не перестає воювати. Найчастіше їх знаходять ті, хто шукає і викопує металобрухт із землі.
Це різні види боєприпасів: артилерійські снаряди, артилерійські та реактивні міни, авіаційні бомби, інженерні міни, ручні гранати. Гинуть дорослі, намагаючись здати небезпечну знахідку в пункт прийому металобрухту або при спробі розібрати пристрій з метою отримати вибухову речовину; гинуть діти, які з цікавості підкладають боєприпаси у багаття.
Доречі, знайти сьогодні "небезпечну іграшку” можна практично скрізь: в лісі, в старому окопі, на свіжозораному полі, на власному городі і навіть на вулицях міст. І якщо вибухові пристрої серійного зразка легко розпізнати за зовнішнім виглядом і діяти відповідно до ситуації, то саморобні вибухівки, що можуть з’явитися на вулицях міст і селищ визначити набагато складніше.
2. Робота з таблицею
Зовні небезпечні предмети нагадують безформні шматки металу. До вибухонебезпечних предметів відносяться:
• вибухові речовини – хімічні з'єднання або суміші, здатні під впливом певних зовнішніх дій (нагрівання, удар, тертя, вибух іншого вибухового пристрою) до швидкого хімічного перетворення, що само розповсюджується, з виділенням великої кількості енергії і утворенням газів.
• боєприпаси – вироби військової техніки одноразового вживання, призначені для поразки живої сили супротивника;
• піротехнічні засоби;
• ракети (освітлювальні, сигнальні);
• саморобні вибухові пристрої – це пристрої, в яких застосований хоча б один елемент конструкції саморобного виготовлення.
3.Правила поводження з вибухонбезпечними предметами
-Саме тому необхідно жорстко дотримуватись правил поведінки при виявленні таких предметів.
У разі знаходження вибухонебезпечного пристрою ЗАБОРОНЕНО:
- наближатися до предмету;
- пересувати його або брати в руки;
- розряджати, кидати, ударяти по ньому;
- розпалювати поряд багаття або кидати в нього предмет;
- приносити предмет до дому, у табір, школу.
Під час прогулянок в лісі або в туристичному поході:
1. Ретельно вибирайте місце для багаття. Воно повинно бути на достатній відстані від траншей і окопів, що залишилися з війни.
2. Перед розведенням багаття в радіусі п'яти метрів перевірте ґрунт на наявність вибухонебезпечних предметів щупом 3.Пам'ятайте! Розмінуванням, знешкодженням або знищенням вибухонебезпечних предметів займаються тільки підготовлені фахівці – сапери, допущені до цього виду робіт.
4. Необхідні заходи при виявленні ВНП
При виявленні вибухового пристрою або підозрілої речі необхідно:
- зберігати спокій;
- негайно повідомити про знахідку представників пожежно-рятувальної служби та міліції за номерами телефонів 101 та 102;
- не користуватись запальничками, іншими джерелами відкритого вогню, а також предметами, що можуть його утворювати;
- не торкатись до підозрілої речі руками або іншими речами;
- у жодному разі не намагатися переміщувати вибуховий пристрій (підозрілий предмет) або змінювати його положення;
- залишити місце, де виявлено підозрілий предмет, при можливості організувати охорону на безпечній відстані, як зазначено нижче.
- не можна збирати, здавати снаряди в металобрухт;
Особливо уважними треба бути при збиранні металевого брухту. При виявленні незнайомих предметів негайно сповістити про це класного керівника або когось із дорослих. Вибухові предмети являють високу загрозу здоров'ю і життю людей, отже, не можна ризикувати через власну недбалість або необережність.
5.Підсумок заняття
-Що називається ВНП?як слід вести себе, якщо знайшов такий предмет?
Тема. Уміння триматися на воді – запорука безпеки. Особливості купання у морі, річці, ставку.
Мета: Познайомити із правилами поведінки на воді, з діями в екстремальних ситуаціях, навичками самоконтролю;
розвивати увагу; виховувати обережність.
Обладнання: малюнки, правила використання додаткового спорядження під час купання.
Хід заняття:
І Організація класу
- Сьогодні ми продовжимо знайомитись з тим, як треба берегти своє життя, а де саме, вам допоможе загадка:
Вона прозора, як сльоза,
І кольором, мов бірюза,
На все вона спроможна,
Без неї жить не можна…
Тепер відгадайте, хто вона –
Ота звичайна рідина. (Вода)
ІІ Вступне слово.
- Де знаходиться вода?
Вода – одне з найцінніших багатств Землі, джерело життя всіх живих організмів.
Вода може бути другом, а іноді – ворогом.
Робота в групах
І група
- Назвати випадки, коли вода для нас друг.
ІІ група
- Чому вода буває ворогом?
Отже, вода є не тільки джерелом життя, здоров’я та задоволення, але й джерелом небезпеки для життя людини.
- У яку пору року ми найчастіше стикаємось з водою?
Літо – час загартування, і люди стараються потрапити до водоймища.
- Які це водоймища? (море, річка ставок)
- На яких пляжах безпечно купатися?
(на обладнаних)
- Чому?Купатися слід у спеціально відведених для цього місцях в сонячну, безвітряну погоду, при температурі повітря 18-22◦ тепла і води + 18◦. Длядітей температура повітря повинна бути вища на 2◦ градуси. Купання у необладнаних водоймах складає 90% всіх утоплень.
- В яку пору року можна купатися?
- Який час дня для цього потрібно вибрати?
- Як довго можна перебувати у воді? Тривалість купання на початку до 5 хвилин, а надалі поступово зростати до 20 хвилин.
- Яку небезпеку несе переохолодження у воді? В результаті охолодження тіла судома зводить руки й ноги, порушується дихання, повністю паралізується рух. Людина тоне у воді мовчки, без крику по допомогу і без спроби врятуватись.
- Як допомогти собі при ознаках переохолодження?
Гра «Самодопомога при охолодженні»
Вибираються добровольці, які по команді вчителя починають переодягатися ніби із мокрої одежі у суху, потім виконують 5 вправ по 5 разів, ніби рятуючись від холоду. Переможець той, хто першим закінчить змагання.
- Чому так важливо активно рухатись? Навіть у воді необхідно плавати, а не стояти на місці.
Самоконтроль на першому місці, тим більше людям на серцево – судинні захворювання, для них час перебування у воді повинен обмежуватися 2-3 хвилинами. А повітряні ванни можна приймати тільки під навісом чи в затінку.
Доповніть правилами, які починаються з НЕ:
- НЕ …можна купатися після прийняття їжі;
- НЕ… рекомендується спітнілому входити у воду;
- НЕ… купатися поодинці біля крутих і зарослих рослинністю берегів;
- НЕ… вміючи плавати, не заходьте у воду глибше пояса;
- НЕ… запливайте за буї. Які визначають зону купання;
- НЕ…плавайте без нагляду дорослих навіть уздовж берега;
- НЕ… допускайте грубих ігор на воді.
- Що мається на увазі «грубі ігри»? ( підпливати під тих, хто купається, хапати їх за ноги, «топити»)
- Пам’ятайте, що на річці є течія. Який її вплив на плаваючих?
А в ставках вода стояча, тобто більш забруднена, ніж у річках, і це може спричинити зараження при купанні.
Гра «Вибери позицію. Зміни позицію»
- Чи можна, не вміючи плавати, використовувати на воді надувний матрац чи камеру? Обґрунтуйте свій вибір.
Гра « Пантоміма»
Клас ділиться на 2 команди, кожна з яких показує руками дії на воді, а команда суперників повинна здогадатися про що йдеться. Наприклад: занурення у воду, дрижання від «холодної» води.
Творче завдання: за допомогою олівців придумайте заборонні знаки для відпочиваючих біля води.
V. Підсумок заняття
Дайте оцінку таким діям.
1. Діти гралися на березі м’ячем. Зненацька вітер підхопив м’яч і поніс у річку. Один з гравців, щоб його врятувати кинувся у воду. Що зробили б ви?
2. У воді діти почули писк котеняти. Вони розгубилися, як бути, адже ніхто з них не вмів купатися. Як бути?
-Отже, ніколи не розгублюйтесь, завжди думайте, перш ніж лізти у воду. Не забувайте правил безпечної поведінки на воді, навчайте інших, навіть дорослих. ЖИТТЯ ДАЄТЬСЯ ТІЛЬКИ РАЗ, ТОЖ БЕРЕЖІТЬ ЙОГО!
Тема. Поняття про джерела струму, їх небезпечність для життя та здоров’я людини.
Мета. Познайомити з джерелами струму, дати поняття «електроприлад», розвивати увагу, пам'ять, мислення, виховувати акуратність, старанність, любов до праці.
Обладнання: малюнки з зображенням електроприладів, картки з завданнями для груп.
Хід заняття:
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація знань.
- Що допомагає нам зробити наше житло охайним і чистим? (часте прибирання у нашій оселі)
- Чим прибирали колись, багато років тому? (віником підмітали, а вологою ганчіркою прибирали)
- А як обігрівали колись житло? (палили в печі, у грубках, камінах)
- А їсти як готували? (на вогнищах, у печі)
ІІІ. Мотивація діяльності.
- А чи змогли б ми зараз, коли нам треба стільки всього встигнути зробити, користуючись дровами, вогнем у печі, віником, свічками для освітлення, відчувати себе зручно і комфортно у своїх помешканнях? ( Напевно, ні)
ІV. Оголошення теми і мети.
- Відгадайте загадки і ви дізнаєтесь, про що ми сьогодні говоритимемо на нашому занятті.
Загадки.
1. Вона іде по проводах
І є у селах і містах. (електрика)
2. Наче сонечко мале
Є у нас на стелі.
Кожний вечір світлом залива оселі. ( електрика )
- Так, ви здогадалися, що мова піде про електрику.
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Бесіда.
- Без електрики важко сьогодні уявити своє життя. Вже багато років служить вона людині і приносить багато користі.
- Щоб зробити своє життя зручним, людина наповнила його різними приладами.
- Прилади. Які працюють за допомогою електричного струму, називаються « електроприладами ».
- Назвіть, будь ласка, які електроприлади ви знаєте.
( Діти називають прилад і на дошці з’являється малюнок з його зображенням)
- Які ще електроприлади є у вас вдома?( кип’ятильник, соковижималка, кухонний комбайн і т. д. )
2. Робота в групах.
- У кожної групи є картка, на якій описано роботу певного електроприладу. Уважно прочитайте і скажіть, про який прилад йде мова. Якщо здогадаєтесь, то прикріпіть свою картку під зображенням цього приладу, що є на малюнку на дошці.
Картка 1.Нагріває воду до необхідної температури. При закипанні води подає знак або автоматично вимикається.
Картка 2. Має голубий екран, який дозволяє побачити все, що відбувається навколо нас і у світі. Говорить, співає, показує, розказує.
Картка 3. У ньому довгий час можуть зберігатися різні продукти, але вони не псуються швидко, бо знаходяться при низькій температурі.
Картка 4. Вбирає, всмоктує у себе пил, бруд і невеличке сміття, гудить, але не страшний, хороший в домі помічник.
Картка 5. Швидко перемішує і збиває різні муси, коктейлі, креми.
Картка 6. Дмухає то холодним, то гарячим повітрям, сушить волосся, вкладає зачіску.
Картка 7. Замочує, перекручує, пере, викручує і трішки висушує білизну і одяг.
Картка 8 Підсушить, підсмажить, підрум’янить шматочки хліба чи булочки.
VІ. Закріплення вивченого.
- Електроприлади допомагають людям, але при неправильному їх використанні може статися біда ( пожежа, поразка електрострумом, опіки ).
- Давайте подумаємо і скажемо, як треба поводитись з електроприладами, щоб не сталася біда.
Правила
• Користуватись ними лише з дозволу батьків.
• Вмикати і вимикати прилади лише сухими руками.
• Не гратися з електроприладами.
V.Підсумок заняття.
-Що нового дізналися на занятті? Як слід поводитися з електрикою?
Тема. Правила поведінки при виявленні обірваного електричного дроту.
Мета. навчити учнів діям при виявленні обірваного електричного дроту; розвивати спостережливість, вміння правильного швидкого реагування в небезпечних ситуаціях; виховувати обережне ставлення до свого життя та життя інших людей.
Хід заняття.
- Організація класу.
- Повідомлення теми та мети заняття.
- Сприймання нового матеріалу.
- Відгадування загадки
-Величезна сила біжить по дротам,
Дає нам світло і тепло,
Допомагає нам. Електрика
-Електричний струм - це необхідна енергія в кожному будинку, на вулицях нашого селища, воно рухає машини, завдяки йому працюють електроприлади, працюють величезні заводи. Але інколи електрика буває небезпечною для життя людей, а особливо дітей, які не знають як поводитися з нею. Всі ви бачили, що на вулицях на довжелезних стовбах прикріплені довгі дроти, які далеко-далеко тягнуться, Ось саме таким чином і передається електрика по цим дротам в інші будинки інших сіл та міст. Їх для того так високо і прикріпили, щоб ніхто не зміг до них торкатися, бо електрика смертоносно діє на наш організм. А інколи стається так, що дроти обриваються і лежать на землі, а електричний струм розповсюджується навколо обірваного дроту. Дуже небезпечно, коли земля волога або іде дощ, бо електрика проходить кріз воду і таким чином діє на декілька метрів навколо обірваного дроту.
- Огляд мультфільму «Тітонька Сова. Уроки обережності»
- Бесіда за побаченним.
-Що робили коти та пес? Що небезпечного сталося? Чому обірвався дріт? Як повели себе коти та пес? Чому?
А як слід було себе вести?
3.4. Робота з навчальною таблицею
-Подивіться на таблицю, що зробив хлопчина, коли побачив обірваний дріт? Поясніть, чому?
3.5. Проблемна ситуація. Інсценізація ситуації.
-Уявіть, що ви побачили на вулиці обірваний дріт. Що ви будете робити?
3.6. Робота з ігровими пазлами «Безпека у побуті»
4. Підсумок заняття.
-Що нового ви дізналися на уроці? Чому ви навчилися? Що ви повинні запам’ятати після нашого заняття?
Тема. Здоров’я перш за все. Шкідливі та корисні звички.
Мета. Мета: Поглибити знання учнів про корисні та шкідливі звички; виховувати негативне ставлення до шкідливих звичок, бажання вести здоровий спосіб життя.
Обладнення: Ілюстрації на тему; слова на картках; зелені й червоні картки у дітей.
Хід заняття
1 Організація початку заняття
- Здраствуйте діти! Я дуже рада бачити вас усіх такими красивими і здоровими . Сподіваюся, що ви прийшли із чудовим настроєм.
2 Хвилинка психологічного настрою.
-Є звички – як квітки, звички – як дуби, є гарні звички, звички є погані. Вони сильніші за людей, а люди їх раби схиляють голови, наче каторжани.
3. Повідомлення теми і мети заняття.
- З цих рядків ви могли зрозуміти, про що піде мова на нашому занятті. Це – вички.
4. Гра «Мікрофон».
Звичка – це ...
Корисні звички це - ...(Діти перераховують відомі їм звички – і корисні, і шкідливі).
5 Гра «Корисно-шкідливо».
Вихователь називає звички, учні сигналізують картками: зелена картка – корисно, червона картка – шкідливо.
* Виконувати ранкову гімнастику;
* Дотримуватись режиму дня;
* Гризти нігті;
* Довго дивитися телевізор;
* Вживати алкоголь;
* Правильно харчуватися;
* Спілкуватися з людьми;
* Говорити неправду.
6 Відгадування загадок.
* Продукт смачний, поживний, як ліки – ефективний. (Мед)
* Рослина містить нікотин, здоров’ю дуже шкодить він.(Тютюн)
*Знають і дорослі й діти, що не все корисно пити. В житті погану грає роль. Здоров’я ворог - ... (алкоголь)
* На ньому бавитись не слід бо дуже небезпечний ... (лід)
* Чисте, напоєне запахом квітів, дихати без нього не можна. (Повітря)
* Хто дружить із нами буде – всі незгоди він забуде. Виросте міцним, здоровим, переможе всі хвороби.(Вітаміни)
- що необхідно для здоров’я?
- що непезпечне для здоров’я?).
8 Гра «Розсипанка».
На магнітній дощці прикріплені слова на картках, з яких потрібно скласти висловлювання про те, що не слід робити для того, щоб запобігти тютюноплінню і вживанню алкоголю.
1. виховувати у себе
силу волі
2. не спілкуватися з людьми, які
примушують до куріння
та вживання алкоголю
9 Гра «Збери прислів’я»
Зберіть і прочитайте прислів’я як ви їх розумієте.
1)Здоровому все
здорово
2)Доки не то
служить, тужить.
Здоров’я чоловік
10 Закінчи речення.
Ø Як про здоров’я дбаєш, так і ... (маєш)
Ø Найбільше вітамінів у ... (фруктах)
Ø Не читайте книгу у ... (ліжку)
Ø Без здоров’я немає ... (щастя)
10. Підсумок заняття.
- Наше заняття закінчемо такими словами
Як є здоров’я – буде все, як треба сміятиметься сонечко із неба і дітям світ постелиться під ноги, щоб ви пройшли усі дороги.
Поки ви ще невеличкі виробляйте добрі звички,
Щоб здоров’я зберегти, і щасливими рости.