Рецензія

14.12.2013 21:44

Рецензія

 

У роботі, що рецензується, розглядається питання щодо впровадження в навчально-виховний процес школи І ступеня інноваційних педагогічних технологій. Узагальнений досвід роботи вчителя початкових класів

 Плис О.В. щодо розгляду проблеми ,,Формування образного мислення молодших школярів.

           Тема, що розглядається, є безумовно актуальною. Сучасне життя вимагає від випускників шкіл мати не тільки знання, а й цілу низку компетентностей, які дозволяли б особистості знайти своє місце в житті, всебічно розкрити свої здібності та найповніше реалізуватися. Пошуки методів навчання та виховання, що сприяли б формуванню життєвоважливих компетентностей, призвели до висновку, що саме діяльність із формування образного мислення є тим педагогічним інструментом, що відповідає цьому найбільше. Саме цей інноваційний підхід збуджує інтерес, підвищує рівень самостійності у навчальній діяльності та під час позашкільних заходів, розвиває допитливість, наполегливість, комунікативні навички, підвищує самооцінку, допомагає у формуванні світогляду особистості. Порівняно з іншими формами навчання й виховання, перевага такої діяльності полягає в тому, що вона відповідає  природі дитини, підтримує її інтереси, направляє на розвиток необхідних здібностей.  При цьому наявно, без насилля над особистістю, реалізується й педагогічна мета.

         Автор досвіду ставить завдання розкрити шляхи формування творчої особистості за допомогою різних методів, які допомагають дітям долати труднощі у навчанні, підвищувати їхню самооцінку.

         Вчитель робить акцент на важливості розвитку уяви, фантазії, пам’яті  школярів, починаючи з малого, з невеличких кроків уперед. У своєму досвіді вона розкриває шляхи залучення дітей до світу прекрасного – знайомство з творчими лабораторіями художників.

         Автор узагальнює матеріал щодо планування, підготовки і проведення  уроків, позаурочної діяльності; звертає увагу на використання прийомів ейдетики, акцентує на тому, яких результатів можна досягти, використовуючи цей досвід.

     Автор відзначає, що тільки спільна праця, яка базується на засадах взаєморозуміння та довіри, власному позитивному прикладі та впевненості у власних принципах сприяє формуванню образного і логічного мислення, комунікативної компетентності молодших школярів.   

     Відрізняє роботу й те, що вчитель аналізує результати використання даної технології, відзначає позитивний  вплив її на якість навчально-виховного процесу. Свої висновки вона підтверджує прикладами -  результатами участі учнів 1-4 класів в інтелектуальних конкурсах, конференціях, змаганнях різного рівня.

Потрібно відмітити, що автор постійно удосконалює свої професійні вміння та навички, збагачуючи свій досвід, бере участь у різних педагогічних конкурсах, щиро ділиться із колегами своїми знахідками.

Проведений аналіз дозволяє стверджувати, що педагогічний досвід Плис Олени Валеріївни щодо роботи над проблемою ,,Формування образного мислення молодших школярів“ буде корисним для вчителів молодших класів, керівників методичних об’єднань, адміністрації, які опікуються станом навчально-виховної роботи в школі І ступеня. 

 

Члени методичної ради школи:

Шарова Н.Я., вчитель вищої категорії,вчитель - методист,

заступник директора з НВР школи;

Токарчук Г.П., керівник методичного об’єднання вчителів

 початкових класів.