Урок математики

10.10.2013 21:30

Шляхи формування ключових компетентностей в учнів початкових класів

Вчитель: Плис Олена Валеріївна (Петрівська ЗШ І-ІІІ ступенів Петрівського

                району Кіровоградської області)

Клас: 1

Дата: 15.12

Урок: математика.

Тема. Узагальнення навичок розв’язувати  приклади в межах 10. Задачі на            знаходження суми.

Мета: узагальнювати вміння учнів розв’язувати  приклади в межах 10, порівнювати  число і вираз, знаходити невідомий доданок, зменшуване, від’ємник; розв’язувати задачі на знаходження суми, порівнювати числа та вираз, визначати одиниці виміру рідини, довжини, маси; формувати вміння будувати малюнки з геометричних фігур; виховувати любов до спорту, здорового способу життя.

Форма проведення: спортивний дайджест.

Обладнання: проектор, презентація «Математика і спорт», регбольний м’ячик, набір геометричних фігур для кожного учня.

 

Хід уроку

І. Організаційний  момент. Хвилинка добра

Промовляння вслух девізу:

Я дарую всім добро.

Ти даруєш всім добро.

Ми даруємо всім добро

ІІ. Актуалізація навчальної діяльності

Вчитель.  2012 рік був особливим для вас, діти. Бо ви цього року вступили до першого класу. Цей рік був важливим і для нашої України. 2012 рік – це рік спорту та здорового способу життя. Цього  року в нашій країні проходило Євро-2012 з футболу, а також українські спортсмени брали участь у літній олімпіаді і привезли чимало нагород. Якими повинні бути справжні спортсмени? (спритними, витривалими, сміливими, здоровими…)

Математика – це також спорт. Це спорт для наших мозочків. Чим більше ми їх будемо тренувати, тим кращі будемо мати результати. І також зможемо потрапити на олімпіаду. Тільки математичну.

Сьогодні ми на уроці зможемо поєднати математику і спорт. Розв’язуючи приклади, задачі, пригадуючи геометричні фігури, ми спробуємо довести, що математика і спорт крокують поруч.

ІІІ. Повторення вивченого матеріалу

  1. Усний рахунок. Стрільба (слайд 1)

Є таке змагання  - спортивна стрільба (фото 1). Спортсмени стріляють із пневматичної,  вогнепальної зброї, а також лука націлюючись у спеціальні мішені(фото 2).

Зараз ми з вами спробуємо також постріляти, але тільки у правильну відповідь. Зліва є приклади. Справа – відповіді. Розв’язавщи приклад підходимо до дошки, знаходимо правильну відповідь і обводимо її у коло, імітуючи мішень.

5+2               6 +… = 7                                ⑤                   ①               ⑦

10-4              8 -… = 6                                 ②                  ③                ⑥

2+1+1           5- … = 1                                  ④                                 

5-1-1 

  • Порахувати від меншого до більшого числа
  • Як називаються такі числа? (натуральні) Доведіть (використовуються при рахунку і кожне попереднє число збільшується на один)
  1. Самостійна робота. Дзюдо (слайд 2)

Є такий вид спорту – дзюдо. З японської перекладається, як м’який шлях. Це єдиноборство, у якому змагаються 2 спортсменів. Ми дуже пишаємося випускницею нашої школи Біреш Ілоною (слайд 3) – яка є чемпіонкою світу з дзюдо.

Основою у змаганні є: кидання, больові прийоми, утримання. Серед двох борців перемагає сильніший. Ось і у нас математичне дзюдо – це нерівності. Ваше завдання: порівняти число та вираз і замість пустої клітиночки поставити знак:˂. ˃, =.

8 □ 3 + 2

6 – 3 □ 1

4 + 5 □ 9

Фізкультхвилинка

Два прихлопи, два притопи,

на носок, на каблучок.

Руки вліво, руки вправо,

Ми танцюєм гопачок.

  • До речі, діти, є такий вид спортивних змагань з елементами традиційного козацького бою, що збереглися в народних танцях. Називається  він «Бойовий гопак».
  1. Розвязування завдань біля дошки. Регбі (слайд 4)

Є цікаве спортивне змагання – регбі. Це цікава спортивна гра з овальним м’ячем (слайд 5, фото 1). Цей м’яч іграки передають один одному руками і ногами. Причому пас руками подається тільки назад ось в такі ворота (фото 2).  -  На яку букву схожі ці ворота?

Завдання: один учень розв’язує біля дошки завдання з поясненням, виконавши, передає м’яч наступному і т. д.

  1. 3 збільшити на 4;
  2. сума чисел 5 і 3;
  3. 7 зменшити на 6;
  4. перший доданок 6, другий 2, знайти суму;
  5. різниця чисел 6 і 6;
  6. зменшуване 7, від’ємник 2, знайти різницю.
  1. Розвязування задач.
  • Скласти задачу. Футбол (слайд 6)

Всім вам відома гра – футбол.  Ось такий м’яч (фото 1) забивається у ворота (фото 2). Перед нами стоїть завдання: за короткою умовою скласти задачу про м’ячі та розв’язати її (слайд 7).

  • Завдачі «Якщокалки» (усно)
  1. Якщо заливати воду у басейн (слайд 8), то у яких одиницях будуть вимірювати воду? ( у літрах)
  2. Якщо стрибати у довжину (слайд 9), то у яких одиницях будуть вимірювати стрибок? ( у сантиметрах)
  3. Якщо піднімати на змаганнях штангу (слайд 10), то в яких одиницях будемо вимірювати вагу штанги? (у кілограмах)
  1. Робота з геометричним матеріалом

Назвати геометричні фігури, які ви бачите на слайді (слайд 11).

Олімпійські ігри – це міжнародні спортивні змагання, які  проходять раз у чотири роки. Символом Олімпійських ігор є олімпійський вогонь (слайд 8). Його запалюють у місті проведення перед початком змагань і він горить до їх завершення. Це 16-18 днів.

Уважно розглянемо олімпійський вогонь. З яких геометричних фігур він складається?

У кожного на парті лежить набір геометричних фігур. Спробуйте з їх  допомогою скласти факел з олімпійським вогонем.

  1. Підсумки уроку
  • З якими  видами спорту ви сьогодні познайомилися?
  • Чи можна пов’язати математику зі спортом?
  • Чи є математика спортом для наших голівок?
  • Хто бажає потрапити на олімпіаду з математики?
  1. Оцінювання.

Покажіть  той смайлик, який відповідає вашому  настрою на кінець уроку.

 

 

 

 

 

 

 

додаток №1 до уроку математика.pptx (1131003)